Volumul total al sumelor investite in publicitate in 2008, potrivit estimarilor agentiilor de media, s-a ridicat la o valoare cuprinsa intre 530 si 607 milioane de euro. Conform datelor Alfa Cont Media Watch care iau in calcul investitiile la ratecard, primele trei companii din topul pe 2007 se regasesc pe aceleasi pozitii si in 2008, respectiv Procter&Gamble pe locul 1 cu 335 mil euro investite in 2008, Unilever cu 187 mil euro si L’Oreal cu 176 mil euro pe pozitiile urmatoare.
In clasamentul pe branduri, Cosmote ocupa, la fel ca si in 2007, prima pozitie. Numai ca de data aceasta, spre deosebire de clasamentul anterior, cand locurile doi si trei erau ocupate de doua marci de cosmetice, acum pozitiile au fost preluate de doua branduri de telefonie mobila concurente, Vodafone si Orange.
Daca companiile nu ar investii aceste sume in publicitate,care sunt costurile reale ale produselor? Aceasta investitie trebuie scoasa de undeva,nu?
Noi,romanii,gandim aproape toti la fel.Ce sa fac sa castig bani?Si multi aleg metoda tepuirii.Data trecuta adusesem in discutie internetul.Ce inseamna acesta pentru noi.Asa cum am mai spus : o "afacere", informatie(stiri,barfe,etc),timp liber omorat prin jocuri sau comunicare.Iar pentru asta am ales eu internetul...pentru comunicare.
Sunt sute de site-uri pe internet care trag teapa utilizatorilor,sunt sute de utilizatori care trag teapa internautilor,sunt sute si milioane ce au ales sa foloseasca internetul pentru diverse activitati...
O alta stire interesanta...
România, locul opt în UE ca număr de utilizatori ai Internetului
BUCUREŞTI / 12:18, 21.10.2008
Numărul utilizatorilor de Internet din România a atins pragul de 12 milioane de persoane la sfârşitul lunii martie, reprezentând o rată de penetrare de 53,9%, piaţa locală urcând pe locul opt în Uniunea Europeană (UE), înaintea Portugaliei şi Suediei, potrivit unui studiu al InternetWorldStats.
Hai sa mai notam cate ceva:
Site-ul intermediar de vanzari-cumparari masini autovit.ro are o taxa de 2 sau 4 euro pt un anunt valabil 15 zile.De cand analizez site-ul niciodata nu au fost mai putin de 20.000 anunturi.Ceea ce rezulta ca 2 euro*20.000 anunturi=40.000 euro.O suma doar din calcularea anunturilor.Sa mai punem si publicitatea parcurilor auto?Nu cred ca mai are rost...
Site-ul intermediar vanzari-cumparari electronice okazii.ro are si el un sistem destul de interesant al licitatiilor.
Firmele ce se ocupa cu bazele de date.Sunt n firme care in schimbul a numarului de telefon si acceptului de primire mesaje "informative promotii" iti ofera anumite avantaje,precum primirea unor valori de eurocenti pe cartela sau abonamentul utilizatorului...iar aici am dat de o firma fantoma.Ce-a facut? A facut promisiuni,a strans baza de date...si a vandut-o.Geniala idee.Ce nu fac romanii nostri...
Sunt n companii care investesc milioane de euro in studii,in promovare,in firme publicitate si etc.
Ce ma "freaca" pe mine cel mai tare la "melodie" este faptul ca: daca eu sunt consumator si stiu ca am sa consum si consum produsul/serviciul respectiv...pt ce arunca compania banii in publicitate incercand sa-si atraga publicul tinta in loc sa-mi ofere mie ca consumator mai multe reduceri si avantaje.
Cred ca a venit vremea ca noi consumatorii sa facem "legea".
Hai sa punem mana de la mana si sa creem propriul nostru sistem asa cum fac producatorii.
1.facem apel catre toti utilizatorilor internet si nu numai
2.creem sistemul (vreau cel putin 2 milioane persoane pt start-up)
3.oficializarea sistemului sau a asociatiei consumatorilor
4.crearea platformei online
5.incepem sa castigam
La fiecare in parte exista solutii,unele deja gandite altele inca in cautare.
A trecut vremea in care numai unul castiga(eventual patronii)...a venit vremea noastra.
Dau ca exemplu urmatoarea situatie:firma x strange o baza de date,iar dupa aceea se duce cu ea la diverse companii pt a o prezenta.pe scurt se foloseste de noi.Ce putem face noi?Vreau sa schimbam conceptia,sa luam noi masuri.In loc sa se duca firma x la compania y pt a ne vinde si a castiga pe urma noastra....ne formam noi baza de date si tot noi beneficiem de castiguri.De exemplu ideea strategiei de promovare prin sms(nu e chiar atat de noua).In loc sa isi ia domnii banutii pt asta...ii vom lua noi.Spre exemplu compania y investeste in promovare prin sms 10.000 euro...suma aceasta o impartim egal la cati utilizatori suntem.Se va ajunge la un castig de nivelul centilor...dar e al nostru,nu ne foloseste nimeni.
Ionescu,Popescu,Vasile,Gheorghe si Ion se duc in aceeasi sambata sa-si cumpere cate un laptop HP.Ei nu se cunosc intre ei,dar in respectiva zi au loc 5 vanzari laptopuri.Vaiiii,ce campanie puternica si de reusita am avut luna asta..am vandut 1000 bucati per magazin.S-a meritat acei 5000 euro investiti in publicitate.
Deh...daca stiam ca Ionescu,Popescu,Vasile,Gheorghe si Ion se duc sa-si cumpere acele laptopuri ...daca eram baieti destepti scoateam un pret mult mai bun la ele,iar sumele investite in reclame puteau fi folosite cu alte scopuri spre rezultate mai bune.
Vocea noastra ar trebui sa fie ascultata,auzita si de luat in seama.
Daca sustineti ideea(care inca nu a fost dezvaluita) va rog trimiteti un mail la cumpar_blog@yahoo.com sau lasati comentarii aici pt a dezvolta impreuna proiectul.
Ce parere aveti?Ne putem face ascultati?Sau doar noi sa-i ascultam?
Cu simpatie,
Ps:Marketerii se intalnesc pt a-si face strategii de "atac" asupra noastra.
Pps:Noi,consumatorii,de ce nu facem?Hai sa ne aparam.Sunt multe produse ce le cumparam pe baza reclamei sau ambalajului...si uneori dupa consumul lor vedem ca nu-si meritau banii.Suntem pregatiti pentru lista neagra?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu